Ako ima bradu do poda, to znači da spada u one koji se ne briju sami, iz čega sledi da ga brije berberin, tj. brije sâm sebe. Ajd na stranu to što bi to značilo da je vrlo loš berberin čim se brije tako da mu je brada do poda – ja takvom berberinu nikad mušterija bio ne bih
– već što smo došli do kontradikcije, da ipak brije sam sebe, iako smo prethodno zaključili suprotno.
Iz zadate rečenice se može zaključiti da u selu nema golobradih – jer se lako dâ zaključiti da su svi ljudi u selu brijani (neki od strane samih sebe, neki od strane berberina), a zbog čega bi bili brijani ako su već golobradi?
Doduše, slična logika važi i za (ne)postojanje onih kojima je brada do poda.
Ipak, palo mi je na pamet rešenje za koje mislim da ne bi bilo paradoksalno.
Pošto rečenica glasi
U jednom selu radi berberin koji brije sve ljude osim onih koji se sami briju, možemo pretpostaviti da je to neko selo u kojem, kao u filmovima
Hobit ili
Gospodar prstenova, pored ljudi žive i druge sorte (hobiti, vilenjaci, patuljci...) i da berberin ne pripada
ljudima.
Samim tim, ako se on ne brije, ne znači obavezno da mora da ga brije berberin, jer berberin nije obavezan da brije one koji nisu ljudi, što znači da on ne mora sam sebe da brije – nema kontradikcije.
Isto tako, nema kontradikcije ni ako se taj berberin brije – iako berberin brije sve ljude (koji se ne briju sami), ne znači da, pored njih, ne može brijati i neke pripadnike drugih vrsta (kao, recimo, sebe).