Korisnički Kontrolni Panel
Pogledajte svoj profil
Pogledajte svoje postove
ČPP
Prijavite se

Matematički forum na kojem možete da diskutujete o raznim matematičkim oblastima, pomognete drugima oko rešavanja zadataka, a i da dobijete pomoć kada vam zatreba


















Index stranica OSTALE MATEMATIČKE OBLASTI VEKTORI

Skalarni proizvod vektora

[inlmath]\vec a\cdot\vec b=\left|\vec a\right|\cdot\left|\vec b\right|\cdot\cos\angle\left(\vec a,\vec b\right)[/inlmath]

Skalarni proizvod vektora

Postod MarkoJ. » Utorak, 17. Januar 2017, 19:54

Neka su dati vektori [inlmath]a=\left<1,2,3\right>[/inlmath], [inlmath]c=\left<3,4,-5\right>[/inlmath], [inlmath]c=\left<8,7,-6\right>[/inlmath] i skalari [inlmath]\vec a\cdot\vec x=0[/inlmath], [inlmath]\vec b\cdot\vec x=32[/inlmath], [inlmath]\vec c\cdot\vec x=-4[/inlmath]. Naci koordinate vektora [inlmath]\vec x[/inlmath].
Ja primenim definiciju skalarnog proizvoda i dobijem eventualno [inlmath]\vec x=0[/inlmath] i sada to uvrstim redom u skalare [inlmath]\vec b\cdot\vec x[/inlmath] i [inlmath]\vec c\cdot\vec x[/inlmath], ali to je protivrecno. Da li se mozda radi drugacije?
Poslednji put menjao Daniel dana Utorak, 17. Januar 2017, 22:34, izmenjena samo jedanput
Razlog: Dodavanje Latexa – tačka 13. Pravilnika!
MarkoJ.  OFFLINE
 
Postovi: 9
Zahvalio se: 0 puta
Pohvaljen: 0 puta

Sharuj ovu temu na:

Share on Facebook Facebook Share on Twitter Twitter Share on MySpace MySpace Share on Google+ Google+
  • +1

Re: Skalarni proizvod vektora

Postod miletrans » Utorak, 17. Januar 2017, 20:38

Nije na meni da ovo kažem (nov sam ovde), ali ovo bez LaTexa nanosi fizičku bol kako izgleda. Pretpostavljam da "ax" znači [inlmath]\vec a\cdot\vec x[/inlmath], odnosno skalarni proizvod vektora [inlmath]\vec a[/inlmath] i vektora [inlmath]\vec x[/inlmath]. U tom slučaju, obeležiš koordinate vektora [inlmath]\vec x[/inlmath] npr. kao [inlmath]\left<x,y,z\right>[/inlmath] i onda iskoristiš definiciju skalarnog proizvoda vektora i ono što ti je zadato u zadatku. Tako ćeš dobiti jednačinu:
[dispmath]x+2y+3z=0[/dispmath] Onda istu stvar uradiš za vektore [inlmath]\vec b[/inlmath] i [inlmath]\vec x[/inlmath], a zatim i za par [inlmath]\vec c[/inlmath] i [inlmath]\vec x[/inlmath]. Na taj način dobiješ tri jednačine sa tri nepoznate iz kojih lako odrediš koordinate vektora [inlmath]\vec x[/inlmath].
Globalni moderator
 
Postovi: 601
Zahvalio se: 54 puta
Pohvaljen: 692 puta

Re: Skalarni proizvod vektora

Postod Daniel » Utorak, 17. Januar 2017, 22:35

miletrans je napisao:Nije na meni da ovo kažem (nov sam ovde), ali ovo bez LaTexa nanosi fizičku bol kako izgleda.

:iagree:
@MarkoJ., nisi nov član, tako da bi trebalo da su ti odavno poznata forumska pravila. Razlog što ti post nisam uklonio jedino je taj, što ti je u međuvremenu već odgovoreno.
Dodao sam Latex u tvoj post, a očekujem da ga ubuduće koristiš.
I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it. – Mark Twain
Korisnikov avatar
Daniel  OFFLINE
Administrator
 
Postovi: 9300
Lokacija: Beograd
Zahvalio se: 5151 puta
Pohvaljen: 4951 puta


Povratak na VEKTORI

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 35 gostiju


Index stranicaTimObriši sve kolačiće boarda
Danas je Četvrtak, 28. Mart 2024, 23:08 • Sva vremena su u UTC + 1 sat
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod – www.CyberCom.rs