od Daniel » Sreda, 11. Oktobar 2017, 11:48
Nemoguće je bez trigonometrije. Da su u pitanju neke karakteristične vrednosti uglova, onda bi moglo upoređivanjem s nekim geometrijskim oblicima – na primer, za uglove [inlmath]30^\circ[/inlmath] i [inlmath]60^\circ[/inlmath] trougao bi se posmatrao kao polovina jednakostraničnog trougla, a za uglove [inlmath]45^\circ[/inlmath] i [inlmath]45^\circ[/inlmath] trougao bi se posmatrao kao polovina kvadrata. Ali, [inlmath]40^\circ[/inlmath] i [inlmath]50^\circ[/inlmath] nisu nikakve karakteristične vrednosti, tako da trigonometrija ne gine.
Jedino što mi pada na pamet ako su sedmi razred, to je da su možda dobili zadatak da konstruišu trougao s navedenim vrednostima hipotenuze i uglova (pri čemu je dozvoljeno koristiti uglomer) i da onda sa crteža očitaju koliko iznose katete. Ali, računskim putem, bez trigonometrije – nema šanse.
I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it. – Mark Twain