-
+1
Ovi korisnici su zahvalili autoru
Daniel za post:
Emotivac
Reputacija: 4.55%
od Daniel » Subota, 20. Jun 2020, 22:12
Drugi način:
Uvedimo oznake
[inlmath]c[/inlmath] – cena ulaznice pre poskupljenja
[inlmath]n[/inlmath] – broj posetilaca pre poskupljenja
Pre poskupljenja zarada je bila [inlmath]c\cdot n[/inlmath] (cena jedne ulaznice pomnožena brojem prodatih ulaznica).
Nakon poskupljenja cena jedne ulaznice iznosi [inlmath]1,4c[/inlmath], a broj posetilaca je opao, tako da više nije [inlmath]n[/inlmath] nego je sada [inlmath]p\cdot n[/inlmath] (gde je [inlmath]0<p<1[/inlmath]). Sada je zarada jednaka [inlmath](1,4c)\cdot(p\cdot n)[/inlmath], a po uslovu zadatka ona je jednaka [inlmath]1,26c\cdot n[/inlmath]:
[dispmath](1,4\cancel c)\cdot(p\cdot\cancel n)=1,26\cancel c\cdot\cancel n[/dispmath] Odatle se dobije da je [inlmath]p=\frac{9}{10}[/inlmath], tj. da novi broj posetilaca iznosi [inlmath]\frac{9}{10}[/inlmath] ranijeg broja posetilaca, tj. da je broj posetilaca opao za jednu desetinu, iliti za [inlmath]10\%[/inlmath].
I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it. – Mark Twain